2500 interviews 

JYSKi lugu sai alguse 1979 aastal Taanis. Kiire ja eduka arengu tulemusena on meil juba 2500 JYSKi kauplust. Tähistades meie saavutusi, soovime jagada lugu oma kolleegist, jaemüügi portsesside arendajast Reelika Soovikust, tema karjääri algusest JYSKis, mõtetest töötades kiirelt kasvavas ettevõttes  ning asjadest, mis inspireerivad teda oma töös, tagamaks meie klientidele parimad pakkumised ning meeldivad ostukogemused. 

Räägi, kuidas Sinu teekond JYSKis alguse sai ning kui kaua Sa oled JYSKis töötanud?

Alustasin JYSKis aastal 2015 Pärnu kaupluse juhatajana, kuid juba 10 kuud hiljem sai minust Country Manager’i parem käsi ning sellel ametikohal töötan veel praegugi. Minu ametinimetuseks on Store Supporter. Vastutan jaemüügi protsesside arendamise eest ning olen kaupluste tugi igasuguste probleemide lahendamisel. 
Enne JYSKi tulekut elasin üsna pikka aega välismaal. Kui 2013 suvel koju tagasi tulin, võtsin vastu esimesed vähegi sobivad tööpakkumised, sest taaskohanemine oli üsna keeruline. Paar aastat hiljem tundsin, et olen taas valmis väljakutseteks ja arenguks. Just sel hetkel tuli ka pakkumine JYSK Pärnu kaupluse juhataja ametikohale. Kuna olin ise olnud JYSKi klient, siis tundus pakkumine eriti huvitav tänu laiale sortimendile ning suurele kaupluse pinnale. Valiku tegemisel oli kindlasti oluline ka JYSKi hea reputatsioon ja rahvusvahelisus. 

Kuidas on Sinu kärjäär ja tööülesanded ajaga muutunud?

Olen kaubanduses töötanud juba 20 aastat – osakonna juhatajast Country Manager’i asetäitjani välja. Tööülesannete eesmärk on läbi aegade jäänud samaks, aga tempo ja kiire reaktsioonivajadus on kindlasti tõusnud. 
Kaubanduses pole ükski päev eelmisega sarnane ja iga uus päev on täis uudseid olukordi.  Praegune ajajärk on eriti põnev, sest konkurents suureneb, standardid ja nõudmised on kõrgemad. Kaubanduses peab katkematult olema kursis teiste ettevõtete tegemistega ja kiirelt reageerima, et konkurentidele jalgu ei jääks. Kuna elame tehnikaajastul, on väga oluline osa protsesside arendamisel ja lihtsustamisel kaupluse töötaja jaoks. Minu üheks meelisalaks on teenindajate ja meeskondade teeninduskvaliteedi arendamine, mis on katkematu protsess. 
Kõik see nõuab aina enam etteplaneerimist, tehnilisi arendusi ja koolitamisi, mistõttu õppida on õnneks palju ja arenguruumi lõputult.

Mis Sulle kõige rohkem oma töös meeldib? Kas on midagi, mille üle oled eriti uhke?

Kõige rohkem motiveerivad mind JYSKis inimesed. Tänu töö iseloomule tunnen isiklikult üle Eesti paljusid töötajaid ja igapäevane suhtlemine nendega on puhas rõõm.  Mulle meeldib ka reisida, mis kuulub pidevalt minu töö juurde. Kiirematel perioodidel on 1200 km nädalas mööda Eestit ja Baltikumi läbi sõita suisa tavapärane. Inimeste juhtimise puhul on mind alati kõige enam võlunud see, kui ma näen meeskonna arengut…väikeseid võite…ning eriti see, kui palju ma kõikidelt JYSKi inimestelt jätkuvalt õpin. 
Üks põnevamaid seiku, mis kohe meenub oli tööreis Minskisse, kus aitasime avada esimest JYSKi kauplust Valgevenes. See on väga puhas riik imetoredate inimestega ja niisama ma arvatavasti sinna niipea sattunud poleks. Kogesin ülimat nostalgiat ja olin lummatud sellest pisut nõukaaegsest hõngust, mis tõi tagasi palju lapsepõlvemälestusi (olen isegi ENSVs üles kasvanud).

Tähistame just 2500 JYSK kauplust üle maailma. Mis tunne on töötada sellises suures ja kiirelt kasvavas rahvusvahelises ettevõttes?

Töötamine nii suures ja kiiresti arenevas ettevõttes on põnev ja võimalusterohke, samas stabiilne ja turvaline. Tunnetan kasvu kindlasti uute kaupluste avamise perioodil, kus organiseerimist on palju ja tihti on vaja kiirelt reageerida.  Küll on aga minu töö olla pigem tagaplaanil ja tegeleda protsesside juurutamise/arendamisega, mistõttu võib ka öelda, et kaupluste arvust minu töökoormus ei sõltu.

Kui me vaatame kliendi vaatevinklist, siis mis Sa arvad kuidas kliendid ettevõtte kiirest kasvust kasu saavad?

Tänu laienemisele oleme oma kallitele klientidele lähemal, mistõttu on kõikidel võimalus osa saada Skandinaavia stiilis elust ja unistustest. Kindlasti suureneb pidevalt meie tootevalik ja tänu oma mastaapsusele saame pakkuda aina rohkem kvaliteetseid tooteid parema hinnaga. Kaubandusettevõtte kasvuga kõrgenevad tavaliselt ka kliendi ootused ja nende täitmisse panustab JYSK aasta aastalt järjest rohkem. On tõeline rõõm, et meie rahulolevate klientide hulk kasvab hoogsalt!

Räägime Sinust! Mis on Sinu hobid? Mida teed vabal ajal, et mõtteid töölt eemale saada ja koguda taas energiat uueks päevaks?

Mulle meeldib väga siseruumide remonti teha. Kuna seda igal nädalavahetusel teha ei saa, loen psühholoogilist või biograafilist kirjandust. Talveõhtutel maandan ennast pitssallide kudumisega. Argiõhtutel pärast tööpäeva aitab aga kõige paremini lõõgastuda minu kahe kassi magus nurrumine.

Millised on olnud kõige meeldejäävamad momendid JYSKis töötamise ajal?

Meeldejäävaimad momendid on kindlasti uute kaupluste avamised Kuressaares ja Haapsalus ning Pärnu taasavamine. Tundsin uhkust meie tublide töötajate üle, kes tegid renoveerimisi südamega! Meeskonnatöö oli super ja õhkkond imeline! Seetõttu olid ka tulemused väga head.

Kas soovitaksid teistele JYSKis töötamist ja miks?

Soovitaksin JYSKis töötamist kõikidele, kellele meeldivad väljakutsed, vaheldusrikkus, uuendused. Kõige suuremaks boonuseks on muidugi fantastiline JYSKi kollektiiv.

Mis Sind inspireerib? On Sul elamiseks oma moto?

Mul on kolm motot, mis  on minuni jõudnud läbi kogemuste. Need on aidanud mul toime tulla ka raskematel aegadel.

  1. “Aut viam inveniam aut faciam” lad.k – “Kui ma ei leia teed, ma loon selle”. Ma võin olla eksinud, aga ma ei kaota sihti ja leian alati mooduse, kuidas olukorda lahendada.
  2. “Ära tee teisele seda, mida Sa ei taha, et tehakse Sulle.” -  Mulle sai üsna varases lapsepõlves selgeks – kõik, mida teed, teed endale ja iga vea eest pead elus maksma.
  3. “Hommik on õhtust targem.” - On olukordi, mis tunduvad väljapääsmatuna ja neil hetkedel üritame automaatselt paaniliselt kiiret lahendust leida. Tihtilugu tuleb päästev idee alles siis, kui korraks aja maha võtame ning laseme mõtetel “laagerduda”. Mõnikord tulevad lahendused lausa iseenesest. Niiet, kui Sa ei tea hetkel, mida teha…ära tee midagi!

Kas tahad kuul, mil tähistame JYSK 2500 kauplust üle maailma, midagi oma kolleegidele või lugejatele öelda?

Meie eesmärk on olla lähemal oma praegustele ja tulevastele klientidele, pakkuda neile parimaid tooted ning esmaklassilist klienditeenindust. Eesmärgi saavutamiseks peame arenema ja edenema. Seda saame kõige paremini tehe meie klientide ning JYSKi töötajate kaasabil. Seega minu sõnum kõikidele meie klientidele ja kolleegidele: Teie ettepanekud, ideed ja tähelepanekud on väga olulised, sest need aitavad meil ettevõttena areneda, et olla nii parim jaemüüja kui ka tööandja. Julgege anda tagasisidet, et näeksime erinevaid tahke ja saaksime leida parimaid lahendusi. Olgem rõõmsad ja elagem Skandinaavia stiilis elu ja unistustega! Hygge!