[13.06.2025.]
Õnnitleme! Soetasite uue JYSKi madratsi! 
Need kasutus- ja hooldusreeglid on mõeldud selleks, et tagada madratsi õige kasutamine, säilitada nõuetekohane hügieenitase, vältida tolmu ja mustuse kogunemist madratsisse ning säilitada pikaks ajaks selle vastupidavus ja suurepärane mugavus. Reeglite järgimine on ka madratsi garantii kehtivuse eeltingimus.
 
1.  Üldreeglid
1.1. JYSKi madratsid ei ole mõeldud meditsiiniliseks ega pikaajaliseks kasutamiseks, st neil ei ole soovitatav viibida lamavas asendis rohkem kui kaheksa tundi ööpäevas. Pikaajaline lamamine madratsil võib põhjustada selle kuju kaotamist ning garantii ega müügigarantii sellise kasutamise korral ei kehti. Samuti pidage meeles, et madratsid imavad öösel niiskust, seega on oluline tagada magamistoas pidev õhuringlus. 
1.2. Mõned madratsid on vaakumpakendis ja/või kokku surutud või rullitud. Pärast lahti pakkimist võib selline madrats esialgu olla õhem, kuid see saavutab täielikud mõõtmed umbes kolme kuni viie päeva jooksul. Madratsit võib siiski hakata kasutama varsti pärast lahtipakkimist. 
1.3. Madratsit ei tohi mingil juhul kasutada triikimislauana, sest kuumus deformeerib vahtu ning sel juhul garantii ega müügigarantii enam ei kehti. 
1.4. Uue madratsi pakendi ja vahtmaterjali tõttu võib esialgu tunda vahu või kanga lõhna. Tavaliselt kaob see lõhn 2-5 päeva jooksul pärast madratsi kasutamise alustamist. Lõhna haihtumisele võib kaasa aidata madratsi regulaarne tuulutamine või tolmuimejaga puhastamine. See algselt tuntav lõhn ei ole tervisele ega keskkonnale kahjulik.
1.5. Viskoelastne vaht ehk mäluvaht reageerib nii inimese kehatemperatuuri kui ka õhutemperatuuri muutumisele. Seetõttu võib madratsi kõvadus suvel ja talvel toatemperatuuri mõjul olla erinev, kuid seda ei loeta kauba defektiks. 
1.6. Ortopeedilised madratsid on loodud selleks, et toetada ergonoomiliselt selgroo loomulikku asendit, võttes arvesse selle füsioloogilisi kõverusi, kuid neil ei ole meditsiinilist ega ravitoimet. 
1.7. Inimese keha harjub täielikult uue madratsiga umbes pooleteise kuu jooksul.
 
2. Vaht- ja lateksmadratsite kasutamine
2.1. Vaht- ja lateksmadratsite kulumise vähendamiseks ja koormuse ühtlaseks jaotumiseks tuleb neid iga kolme kuu tagant keerata, vahetades peapoolse otsa jalgadepoolse otsaga, aga kahepoolsed madratsid tuleb ümber pöörata. See aitab vältida, et madratsi polster või vahukiht vajub ebaühtlaselt ära ja vormub keha järgi. 
2.2. Niiskuse ja kondensaadi kogunemise vältimiseks vaht- ja lateksmadratsitesse tuleb need panna õhku läbilaskvale alusele, näiteks voodilippidele. See võimaldab madratsil hingata ning säilitada oma vormi ja hügieenilisuse.
2.3. Kui madratsil on eemaldatav kate, järgige alati selle pesemisel hooldusjuhiseid, et tagada katte kestvus ja hügieenilisus. 
 
3. Vedrumadratsite kasutamine
3.1. Vedrumadratsite kulumise vähendamiseks ja koormuse ühtlaseks jaotumiseks tuleb neid iga kolme kuu tagant keerata, vahetades peapoolse otsa jalgadepoolse otsaga, aga kahepoolsed madratsid tuleb ümber pöörata. 
3.2. Niiskuse ja kondensaadi kogunemise vältimiseks vedrumadratsitesse tuleb need panna õhku läbilaskvale alusele, näiteks voodilippidele. See võimaldab madratsil hingata ning säilitada oma vormi ja hügieenilisuse.
 
4. JYSKi madratsite müügigarantii tingimused
4.1. Üldreeglid 
4.1.1. Müügigarantii kehtib JYSKi kauplusest või e-poest www.JYSK.ee ostetud madratsitele, kui on tekkinud madratsi vedrude või traatide defektid või kui madratsisse on tekkinud lohud.
4.1.2. Täiendav müügigarantii ei piira kehtivates tarbijate õigusi reguleerivates õigusaktides sätestatud õigusi. Müügigarantii kehtib ainult siis, kui madratsit on kasutatud ettenähtud eesmärgil ning koos kattemadratsi või madratsikattega ja vastavalt käesolevatele JYSKi madratsite kasutus- ja hooldusreeglitele. 
4.1.3. Müügigarantii ei hõlma kahjustusi, mis on tekkinud normaalse kulumise tõttu, samuti seda, kui madrats on katki rebitud või lõigatud või kui see on kahjustunud keskkonna mõjul. Garantii ei hõlma madratseid, mida kasutatakse ärilistel eesmärkidel (näiteks hotellides, külalistemajades). Müügigarantii hakkab kehtima alates madratsi soetamise hetkest. Suurema osa JYSKi madratsite garantiiaeg on pikem kui 10 aastat, kuid hügieeni ja füsioloogiliste kaalutluste tõttu soovitame osta uue madratsi iga 10–12 aasta tagant. 
4.1.4. Müügigarantii ei hõlma mingit otsest või kaudset kahju, mis on seotud madratsi kasutamisega, sealhulgas madratsi tagastamise transpordikulusid. 
 
4.2. Müügigarantii kehtib järgmistel juhtudel:
4.2.1. madratsi vedrud või traadid on katki, murdunud või nõrgaks muutunud; 
4.2.2. vedrud või traadid on tunginud läbi kattekihtide; 
4.2.3. madratsisse on tekkinud lohud (sügavamad kui 4 cm mõlemal pool), kuigi madratsit on kasutatud kõvade ja stabiilsete liistudega kvaliteetsel tasasel alusel, millel on keskel tugi (viimane nõue kehtib üle 120 cm laiuste voodite korral). Väikeseid lohke madratsi pinnal, mis tekivad inimese keha piirjoonte mõjul, ei loeta defektideks, sest need on seotud madratsi tavapärase kulumisega.
 
4.3. Müügigarantii ei kehti järgmstel juhtudel:
4.3.1. kui madratsit on kasutatud, hoitud või hooldatud viisil, mis ei vasta käesolevatele madratsite kasutus- ja hooldusreeglitele või kui seda on kasutatud muul kui ettenähtud eesmärgil; müügigarantii ei hõlma madratsi loomulikku kulumist (sh vedrud, madratsikihid, madratsikate); 
4.3.2. kui madrats on seisnud niiskes ruumis või õues; 
4.3.3. madratsi kattele, samuti mis tahes päritoluga plekkidele, sissepõletatud aukudele jms kahjustustele, mis on tekkinud vale kasutamise tagajärjel;
4.3.4. madratsi konstruktsiooni metallist elementidele (raam, vedrud), kui need on deformeerunud painutamise või muu mehaanilise toime tagajärjel, näiteks transportimise või kandmise ajal; 
4.3.5. madratsi konstruktsiooni deformatsioonidele, mis on tekkinud ebakvaliteetse aluse kasutamise tõttu (näiteks voodis, millel puudub keskmine tugi, kui madrats on üle 120 cm laiune, või puuduvad tugevad ja stabiilsed ristliistud); 
4.3.6. madratsi kõrguse muutumisele, mis on alla 20 mm. Madratsi kõrgus võib muutuda 20 mm piires. See on seotud kasutatud materjali lubatud hälvete ja tootmistehnoloogiaga. Madratsi kõrguse mõõtmiseks tuleb see panna lamedale ja sirgele pinnale ning madratsile tuleb asetada liist. Madratsi kõrgus vastab pinna ja liistu vahelisele kaugusele; 
4.3.7. kui madratsile on tekkinud lohud, mis ei ole sügavamad kui 4 cm; 
4.3.8. kui madrats on antisanitaarses seisundis, sh kui sellel on mis tahes liiki plekid; 
4.3.9. kui klient on püüdnud madratsit ise parandada või selle konstruktsiooni või struktuuri (pikkust, laiust jne) muuta; 
4.3.10. kui madratsi kasutamisel on sellel regulaarselt magatud rohkem kui kaheksa tundi ööpäevas; 
4.3.11. kui madratsi defektid on tekkinud kõrge temperatuuri mõjul, näiteks kui madratsit on kasutatud triikimisalusena; 
4.3.12. kui madratsit on mehaaniliselt kahjustatud; 
4.3.13. kui madratsi defektid on tekkinud tootjast ja müüjast sõltumatutel põhjustel;
4.3.14. kliendi meditsiinilistele näidustustele või erivajadustele vastavusega seoses, sealhulgas allergia korral.
 
5. Müügigarantiijuhtumist teatamise ja selle läbivaatamise kord
5.1. Müügigarantii kehtib, kui klient teatab tekkinud probleemist JYSKile viivitamata, kuid mitte hiljem kui 3 (kolme) tööpäeva jooksul alates defekti tekkimisest madratsile, täites taotlusvormi aadressil https://www.jysk.ee/returns, kuhu märgib toote ostukuupäeva, tootedefekti, lisab tšeki ja müügigarantiidokumendi koopia ning fotod madratsist.
5.2. JYSK vaatab müügigarantii taotluse läbi ja annab vastuse 15 päeva jooksul. Vajaduse korral võib JYSK vastamistähtaega pikendada, teatades sellest kliendile kirjalikult. 
5.3. JYSKil on õigus nõuda kliendilt lisateavet ja madratsi esitamist ning selle toimetamist lähimasse JYSKi poodi. JYSK ei kata madratsi kohaletoimetamise transpordikulusid.
5.4. Kui JYSKi arvates on vajalik madratsi ekspertiis, teeb JYSK seda oma kulul. JYSK annab müügigarantii taotlusele vastuse ühe kuu jooksul alates madratsi ekspertiisi andmise päevast. 
5.5. Kui madratsi kasutamise kestust ja kulumisastet arvestades ei ole madratsi defekti kõrvaldada võimalik, tagastatakse osa ostusummast kinkekaardi kujul. Sellisel juhul on klient kohustatud kahjustatud madratsi JYSKi toimetama. JYSK ei hüvita madratsi transpordikulusid.
5.6. Garantiikohustuse täitmise viisi määrab JYSK iga juhtumi puhul eraldi, võttes arvesse madratsi müügigarantii tähtaega, madratsi ostmisest möödunud perioodi ja madratsi kulumisastet.